
Zapytaliśmy wójta o szereg spraw związanych z funkcjonowaniem basenu. Odpowiedzi zamiast wójta udzieliła, Żanetta Kaźmierczak, dyrektorka GOSiR. Odpowiedzi są niepełne, wymijające, a zarazem zawierają sprzeczności.
Wójt nie udzielił odpowiedzi na nasze pytania, tylko przekierował je do Żanetty Kaźmierczak, dyrektor GOSiR. Udzielenie wymijającej odpowiedzi zajęło łącznie od daty wysłania przez nas zapytania do daty otrzymania odpowiedzi 35 dni.
Zapytaliśmy wójta o wszystkie koszty funkcjonowania basenu, a dowiedzieliśmy się tylko, że koszty mediów były po stronie szkoły, ale nie dowiedzieliśmy się nic więcej. Nie dowiedzieliśmy się jakie były te koszty mediów. Nie dowiedzieliśmy się nic o innych kosztach np. osobowych.
Tego wójt cały czas nie chce ujawnić. Żanetta Kaźmierczak informuje, że udzieliła takiej odpowiedzi radnym. To że radni uzyskali takie informacje, nie jest odpowiedzią na pytanie jakie składa mieszkaniec gminy. Brak odpowiedzi na to pytanie jest bardzo zastanawiający. Czy lista jest aż tak długa, czy jest tutaj coś do ukrycia?
Pełne sprzeczności jest nasze pytanie dotyczące kart sportowych (typu Multisport, Fit Profit itd.). Na komisji ds. rozwoju gospodarczego Żanetta Kaźmierczak powiedziała, że nie wprowadziła na basen kart z uwagi na zbyt długi termin płatności ze strony operatorów kart. Teraz uzyskaliśmy odpowiedź, że nie wprowadziła kart, bo basen nie narzeka na brak klientów. Natomiast około dwóch tygodni temu, Żanetta Kaźmierczak mówiła, że poranne wejścia na basen nie cieszą się dużym zainteresowaniem mieszkańców i chciała je zlikwidować (więcej tutaj). A takie karty sportowe mogą przecież obowiązywać tylko w określonych godzinach. Żanetta Kaźmierczak wyjaśnia jeszcze, że rozwiązanie z którego korzysta ponad tysiąc obiektów sportowych w Polsce, na basenie w Osielsku będzie nieefektywne.
Zapytaliśmy jakie cele na 2014 rok zostały postawione przed Żanettą Kaźmierczak, ale uzyskaliśmy odpowiedź, że nasze pytanie jest nieprecyzyjne. Tylko na pytanie dotyczące kosztu rezerwacji torów odpowiedź jest jasna. Cena rezerwacji została ustalona na podstawie cenów na basenach ościennych. Skoro cena wynajmu basenu jest rynkowa, to trzeba się tylko zastanowić jak zrobić, żeby dla mieszkańców były np. cały czas dostępne trzy tory, a nie raz pięć a potem przez dwie godziny zero torów.
Udzielone odpowiedzi nie pozwalają na ustalenie ile naprawdę kosztuje nas funkcjonowanie basenu. Ponownie wyślemy do wójta wiadomość, prosząc o odpowiedzi na pozostałe pytania, jeśli i tym razem nie uzyskamy odpowiedzi, podejmiemy działania prawne, aby zmusić wójta do wypełnienia obowiązku i udzielenia odpowiedzi zgodnej ze stanem faktycznym.
Nasze pytania pisane są zwykłą czcionką. Odpowiedzi Żanetty Kaźmierczak kursywą.
1. Przedstawienie wszystkich kosztów funkcjonowania basenu. Na posiedzeniu komisji ds. rozwoju gospodarczego zostałem poinformowany, że dyrektorka GOSiR nie jest w stanie ustalić części kosztów funkcjonowania basenu. W związku z tym proszę o udostępnienie znanych kosztów funkcjonowania basenu oraz zestawienia listy kosztów, których nie można ustalić wraz z informacją jaka jednostka ponosi te koszty. Proszę o udostępnienie wymienionych wyżej danych za 2014 rok.
Do końca 2014 roku koszty mediów były po stronie szkoły, szacunkowo uwzględniliśmy je w planowaniu budżetu na 2015 rok i na tej podstawie opracowaliśmy budżet. Rachunki za media, związane z rokiem 2014 znajdują się u P. Jończyk kierowika Oświaty. Takiej odpowiedzi udzieliłam na komisji.
2. Uzyskałem informację, że stawka za wynajęcie toru na basenie została ustalona na poziomie 60 złotych. Proszę o udostępnienie informacji na jakiej podstawie ta stawka została wyznaczona.
Obowiązująca stawka za wynajem (rezerwację) toru na basenie została ustalona przez Wójt Gminy Osielsko zarządzeniem nr 40/2012 z dnia 29 października 2012 na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990r. O samorządzie gminnym (Dz. U. Z 2001r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.), art. 4 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 4 ust. 2 ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej (tekst jednolity Dz.U. z 2011 r. Nr 45, poz 236) oraz § 1 i § 2 Uchwały Nr IV/43/07 Rady Gminy Osielsko z dnia 26 czerwca 2007 r. w sprawie opłaty za usługi komunalne i korzystanie z obiektów i urządzeń użyteczności publicznej.
3. Proszę o udostępnienie informacji, kto w 2014 roku wchodził za darmo na basen, albo korzystał ze zniżek. Proszę o uwzględnienie w zestawieniu także darmowego wynajęcia torów lub wynajęcia torów ze zniżką. Proszę o udostępnienie zestawienia listy osób lub instytucji wraz z krotnością wykorzystania.
Wszystkie materiały uzyskali radni w opracowaniu, dodatkowo udzielałam także wyjaśnień na komisji.
4. Dyrektor GOSiR poinformowała mnie, że nie zdecydowano się na korzystanie z kart sportowych (Multisport, Fit Profit, Ok System, Fitflex itd) z uwagi na zbyt długi termin płatności. Proszę o udostępnienie pełnej informacji na podstawie, której nie zdecydowano się na udostępnienie możliwości korzystania z basenu posiadaczom powyższych kart.
Rozwiązanie wprowadzające takie karty jest dobrym sposobem pozapłacowych świadczeń pracowniczych dla pracodawców, ich pracowników, firmy wprowadzającej karty na rynek, ale niekoniecznie efektywnym dla obiektu sportowego, który nie narzeka na brak klientów. Należy tu zaznaczyć, że GOSiR wprowadził własne Karty Wstępu na basen, które spowodowały wzrost stałych klientów „komercyjnych” i znacznie wypełniły obłożenie basenu.
5. Proszę także o informację, jakie cele roczne zostały wyznaczone dyrektorce GOSiR na 2014 rok i jaki był ich poziom realizacji?
pytanie niesprecyzowane- jeśli chodzi o plan przychodów został on zrealizowny na poziomie 97% wszystko dostępne w sprawozdaniach na BIP"ie, tak jak wszystkie inne informacje