
Od początku stycznia obwiązuje nowy harmonogram odbioru odpadów. Zobacz harmonogram i odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Od początku stycznia obwiązuje nowy harmonogram odbioru odpadów. Zobacz harmonogram i odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Gmina Osielsko została podzielona na osiem stref. Dla każdej strefy obowiązuje osobny harmonogram odbioru odpadów. Odpady dzielą się na 3 grupy:
Odpady zmieszane w pojemniku -będą odbierane co dwa tygodnie Odpady selektywne (tworzywa sztuczne, odpady ulegające biodegradacji, opakowania wielomateriałowe) -co cztery tygodnie w okresie od stycznia do kwietnia oraz w listopadzie i grudniu; od maja do października co dwa tygodnie Odpady selektywne (metal, papier, szkło) -co cztery tygodnieSzczegółowy harmonogram odbioru odpadów wraz z podziałem na strefy dostępny jest tutaj. Warto zapoznać się z regulaminem, firma Remondis bardzo dokładnie przestrzega zawartych tam zapisów. W odróżnieniu od wcześniej odbierającego odpady Gminnego Zakładu w Żołędowie firma nie zabierze odpadów, jeśli:
selektywne odpady, które powinny być odbierane co cztery tygodnie, będę wystawiane co dwa lub odpady nie zostaną wystawione przed posesję.
Poniżej zamieszczamy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania:
Dlaczego mieszkańcy mają wystawiać pojemniki przed posesję?
Rada Gminy Osielsko podjęła taką decyzję, aby obniżyć koszty odbioru odpadów.
Co zrobić z odpadami zebranymi selektywnie w większej ilości?
Należy je odwieźć do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Żołędowie, przy ul. Jastrzębiej 62. Przyjęcie takich odpadów następuje nieodpłatnie, w ramach uiszczanej przez właściciela nieruchomości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Czy segregując odpady będę płacił mniej?
Tak, Rada Gminy Osielsko uchwaliła stawki opłat (od jednego mieszkańca zamieszkującego daną nieruchomość):
- 12,00 zł miesięcznie, jeżeli odpady komunalne będą zbierane i odbierane w sposób selektywny,
- 25,00 zł miesięcznie, jeżeli odpady komunalne będą zbierane i odbierane w sposób nieselektywny.
Co się stanie, jeżeli ktoś zadeklarował, że będzie segregował odpady, a ich nie segreguje?
Wójt w drodze decyzji podwyższy opłatę. Informacja o nierzetelnym segregowaniu będzie przekazywana przez przedsiębiorcę odbierającego odpady bezpośrednio do Urzędu Gminy.
Co robić w sytuacji, gdy została złożona deklaracja, a np. urodzi się dziecko lub umrze osoba zamieszkująca nieruchomość?
Właściciel nieruchomości jest obowiązany złożyć nową deklarację w terminie 14 dni od dnia nastąpienia zmiany.
Czy trzeba dokładnie myć selektywnie zbierane opakowania i usuwać z nich etykiety?
Dokładne mycie opakowań nie jest konieczne. Istotnym jest, aby opakowania były względnie czyste, dlatego zaleca się opłukać je wodą. Etykiet z opakowań nie trzeba usuwać.
Zdjęcie pochodzi ze strony Gminnego Zakładu Komunalnego w Żołędowie.